minadhdvarld.blogg.se

Här i min blogg kommer jag att lägga ut lite dikter, mina målningar och låttexter jag tycker är bra. Även lite tankar och funderingar.

Hej bloggen å till er som kommer att läsa min blogg!

Kategori: Almänna tankar ADHD

Ja som ni kanske redan nu märker så har jag valt att än så länge vara lite eller ja ganska mycket anonym i min blogg.
Varför?
Jo det skall jag tala om, det känns på någotvis bättre och jag känner att det kan bli lättre att få ut det som jag har i mitt huvud.
 
Jag har alltså ADHD vilket jag inte ha direkt något problem med.
För utan min ADHD skulle jag inte vara den jag är.
Sen finns det dagar då jag kan svära och tänka "varför just jag?"
För som jag då jag är en övertänkare, en grubblare och översocial.
 
Jag är antingen älskad eller hatad av människor finns sällan något mellanting. För jag blir antingen to much to handle för människor eller så blir jag blyg och obsarverande å sitter mest och lyssnar å blir tyst, och inte alls sådär framåt, glad eller social.
 
Jag vet inte riktigt hur jag skall föra mig i stora grupper, eller i sociala samhanhang.
Dessa saker å egenheter skapar problem i min vardag inte alltid men för det mesta.
 
Det blir att jag hellre drar mig undan och åtsidan än att umgås med dem jag älskar och bryr mig om.
För jag vet att jag inte är en lätt person å jag försöker tänka att take me för den jag är eller skit it det är din förlust.
Men jag vet att jag blir osäker och vill då ej skapa problem. 
Ta min bästa vän S som exempel hon har alltid sett mig för den jag är sen vi lärde känna varandra. Vi kan prata om allt och hon finns alltid där. 
Men nu känns det dådär, för hennes kille tycker inte om mig, han tycker att jag är too much jämt och det har skapat problem som blivit värre. 
och nu känner jag att jag vill inte behöva komma imellan dem så jag funderar på att ta väldigt många steg tillbacka å backa bandet lixom. 
 
Detta kommer att skapa frågor från min vän S detta kommer att bli ett problem, för jag kommer må dåligt å hon kommer ifråga sätta. hur skall man säga att jag håller mig borta för din skull. 
vi är vuxna människor det kommer att låta knäppt.
 
Ja det vart ett ganska långt blogg inlägg men detta är lite hur min hjärna tänker, överannalyserar och grubblar.
 
Finns nog många som känner igen sig både med och utan diagnos. 
Kommentera inlägget här: